OPEL Astra H 1,6 Turbo
lata produkcji: 2007-2009
silnik: Z16LET
SILNIK
Kod ID silnika | Z16LET |
Liczba cylindrów | R4 |
Liczba zaworów | 16, DOHC |
Pojemność w ccm | 1598 |
Średnica cylindra w mm | 79,0 |
Suw w mm | 81,5 |
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) | 8,8 : 1 |
Maks. moc KM/ obr/min | 180/ 5500 |
Maks. moc KM/ obr/min | 132/ 5500 |
Max moment obrotowy Nm/ 1/min | 230/ 1980 – 5500 |
Kod roku produkcji w numerze identyfikacyjnym pojazdu | 10. Cyfra = rok budowy |
Luz zaworów, dolot (zimny) | 0,25 ± 0,04 |
Luz zaworów, odlot (zimny) | 0,30 ± 0,04 |
Wysokość głowicy cylindra nowa, mm | 135,65 – 135,45 |
Wysokość głowicy cylindra min., mm | Brak szlifowania |
Ciśnienie sprężania, maks. różnica w barach | 1 |
Minimalne ciśnienie oleju na wolnych obrotach, bar | 1,3 |
Termostat otwiera, °C | 92° |
Luz sprzęgła, mm | (Hydraulicznie) |
Pasek zębaty: Interwał wymiany | 150.000 km/ 10 ar |
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM
System sterowania silnikiem | Motronic 7.6.2 |
Świece zapłonowe | NGK PFR6T-10G |
Odległość elektrod, mm | 0,9 |
Kolejność zapłonów | 1 – 3 – 4 – 2 (cylinder 1 w napędzie wałka położeniu ustawiania rozrządu) |
Zacisk diagnostyczny | Pod uchwytem hamulca ręcznego |
Min podciśnienie kolanka ssącego na wolnych obrotach, mbar | 590 |
Ciśnienie pompy paliwowej, bar | 3,8 |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Akumulator | 12V 60Ah |
Napięcie w voltach | 13,7 – 14,8 |
Prądnica, max, A | 100 – 120 |
USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ (SERYJNY)
Obciążenie | Bak w połowie napełniony |
Zbieżność, ° | 0° 00′ ± 10′ |
Kąt pochylenia koła | ÷ 0° 30′ ± 45′ |
Pochylenie koła, max różnica po prawej i lewej stronie | 1° |
Kąt wybiegu | 4° 00′ ± 1° |
Wybieg max, max różnica po prawej i lewej stronie | 1° |
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło wewnętrzne | 1° 20′ ± 45′ |
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło zewnętrzne | 18° 40′ ± 45′ |
Kąt pochylenia koła tył | ÷ 1° 15′ ± 30′ |
Kąt pochylenia koła, max różnica po prawej i lewej stronie | 0° 35′ |
Kąt zbieżności tył | 0° 10′ ± 20′ |
Kąt zbieżności tył, max różnica po prawej i lewej stronie | 0° 25′ |
Rozmiar opon | 205/ 55 R16 |
Rozmiar opon | 215/ 45 R17 |
Rozmiar opon | 225/ 45 R17 |
Rozmiar opon | 225/ 40 R 18 |
Ciśnienie w oponach przednich, w barach | 2,3 – 2,6 |
Ciśnienie w oponach tylnych, w barach | 2,1 – 2,4 |
Przesunięcie koła, mm | 61J x 16″ = 37 mm |
Przesunięcie koła, mm | 7J x 17 = 39 mm |
Przesunięcie koła, mm | 71J x 18″ = 37 mm |
USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ (SPORTOWY)
Obciążenie | Bak w połowie napełniony |
Zbieżność, ° | 0° 00′ ± 10′ |
Kąt pochylenia koła | ÷ 0° 30′ ± 45′ |
Pochylenie koła, max różnica po prawej i lewej stronie | 1° |
Kąt wybiegu | 4° 00′ ± 1° |
Wybieg max, max różnica po prawej i lewej stronie | 1° |
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło wewnętrzne | 1° 20′ ± 45′ |
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło zewnętrzne | 18° 40′ ± 45′ |
Kąt pochylenia koła tył | ÷ 1° 15′ ± 30′ |
Kąt pochylenia koła, max różnica po prawej i lewej stronie | 0° 35′ |
Kąt zbieżności tył | 0° 14′ ± 20′ |
Kąt zbieżności tył, max różnica po prawej i lewej stronie | 0° 25′ |
Rozmiar opon | 205/ 55 R16 |
Rozmiar opon | 215/ 45 R17 |
Rozmiar opon | 225/ 45 R17 |
Rozmiar opon | 225/ 40 R 18 |
Ciśnienie w oponach przednich, w barach | 2,3 – 2,6 |
Ciśnienie w oponach tylnych, w barach | 2,1 – 2,4 |
Przesunięcie koła, mm | 61J x 16″ = 37 mm |
Przesunięcie koła, mm | 7J x 17 = 39 mm |
Przesunięcie koła, mm | 71J x 18″ = 37 mm |
MOMENT OBROTOWY DOKRĘCANIA
Dokręcanie, Nm | Wartości momentu dokręcania |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm | 25 |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm | +90° |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm | +90° |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm | +90° |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 5, Nm | +45° |
Łożyska główne stopień 1, Nm | 50 |
Łożyska główne stopień 2, Nm | +45° |
Łożysko główne stopień 3, Nm | +15° |
Łożyska śruby korbowodu stopień 1, NM | M8 = 25, M9 = 35 |
Łożyska śruby korbowodu stopień 2, NM | M8 = 30°, M9 = 45° |
Łożyska śruby korbowodu stopień 3, NM | M8 = 15°, M9 = 15° |
Koło zamachowe, Nm | 35 Nm + 30° + 15° |
Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm | 95 Nm + 45° +15° |
Śruba środkowa koła pasowego siły rozrządu (Wylot), Nm | 65 Nm + 120° + 15° |
Śruba środkowa koła pasowego siły rozrządu (Wlot), Nm | 65 Nm + 120° + 15° |
Łożysko wałka rozrządu, Nm | 8 |
Koło pośrednie, Nm | 25 |
Napinacz paska zębatego (pasek napędu), Nm | 20 |
Napinacz paska zębatego (pasek napędu), Nm | 50 |
Świece zapłonowe, Nm | 25 |
Zacisk dysz, Nm | 8 |
Zamknięcie filtra oleju, Nm | 25 |
Korek spustu oleju, NM | 14 |
Nakrętka koła/sworzeń, Nm | 110 |
Nakrętka środkowa piasty koła, przód, NM | 150 Nm + luzowanie 45° + 250 Nm |
Nakrętka koła, przód, stopień 1, NM | 90 Nm |
Nakrętka koła, przód, stopień 2, Nm | 30° |
Nakrętka koła, przód, stopień, Nm | 15° |
Nakrętka koła, tył, stopień 1, NM | 50 Nm |
Nakrętka koła, tył, stopień 1, NM | 30° |
Nakrętka koła, tył, stopień 1, NM | 15° |
HAMULCE
Przód, grubość nowa, mm | 25,0 |
Przód, grubość minimalna, mm | 22,0 |
Tył, grubość tarczy nowa, mm | 10,0 |
Tył, grubość tarczy minimum, mm | 8,0 |
Tarcza hamulcowa, max przesunięcie, mm | 0,11 |
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, przód, mm | 2,0 |
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, tył, mm | 2,0 |
WYDAJNOŚĆ
Olej silnikowy, z filtrem, litr | 4,5 |
Olej silnikowy, dane techniczne | GM-LL-A-025, SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40 |
Ręczna skrzynia biegów, dane techniczne | M32 |
Olej ręcznej skrzyni biegów, litr | 2,4 |
Olej ręcznej skrzyni biegów, dane techniczne | Opel 1940182 |
Olej wspomagania kierownicy, litr | 0,675 – 0,700 |
Olej wspomagania kierownicy, dane techniczne | Pentosin CHF 202/ 11S |
Układ chłodzenia, litry | 5,9 |
Układ chłodzenia, dane techniczne | Opel 1940650 |
Zbiornik paliwa, litry | 52 |
Chłodziwo klimatyzacji, układ normalny, w gramach | 450 |
Chłodziwo klimatyzacji, dane techniczne | R134a |
Olej klimatyzacji, łącznie w układzie, ml | 150 |
Olej klimatyzacji, dane techniczne | PAG |
EKOLOGIA
Szybkość wolnych obrotów, 1/min | 780 – 1000 |
Norma EU | Euro 4 |
źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)
Pingback: SPIS TREŚCI | OPEL