OPEL Astra H 1,6 Turbo silnik: Z16LET

OPEL Astra H 1,6 Turbo
lata produkcji: 2007-2009
silnik: Z16LET

SILNIK

Kod ID silnika Z16LET
Liczba cylindrów R4
Liczba zaworów 16, DOHC
Pojemność w ccm 1598
Średnica cylindra w mm 79,0
Suw w mm 81,5
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) 8,8 : 1
Maks. moc KM/ obr/min 180/ 5500
Maks. moc KM/ obr/min 132/ 5500
Max moment obrotowy Nm/ 1/min 230/ 1980 – 5500
Kod roku produkcji w numerze identyfikacyjnym pojazdu 10. Cyfra = rok budowy
Luz zaworów, dolot (zimny) 0,25 ± 0,04
Luz zaworów, odlot (zimny) 0,30 ± 0,04
Wysokość głowicy cylindra nowa, mm 135,65 – 135,45
Wysokość głowicy cylindra min., mm Brak szlifowania
Ciśnienie sprężania, maks. różnica w barach 1
Minimalne ciśnienie oleju na wolnych obrotach, bar 1,3
Termostat otwiera, °C 92°
Luz sprzęgła, mm (Hydraulicznie)
Pasek zębaty: Interwał wymiany 150.000 km/ 10 ar

SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM

System sterowania silnikiem Motronic 7.6.2
Świece zapłonowe NGK PFR6T-10G
Odległość elektrod, mm 0,9
Kolejność zapłonów 1 – 3 – 4 – 2 (cylinder 1 w napędzie wałka położeniu ustawiania rozrządu)
Zacisk diagnostyczny Pod uchwytem hamulca ręcznego
Min podciśnienie kolanka ssącego na wolnych obrotach, mbar 590
Ciśnienie pompy paliwowej, bar 3,8

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Akumulator 12V 60Ah
Napięcie w voltach 13,7 – 14,8
Prądnica, max, A 100 – 120

USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ (SERYJNY)

Obciążenie Bak w połowie napełniony
Zbieżność, ° 0° 00′ ± 10′
Kąt pochylenia koła ÷ 0° 30′ ± 45′
Pochylenie koła, max różnica po prawej i lewej stronie
Kąt wybiegu 4° 00′ ± 1°
Wybieg max, max różnica po prawej i lewej stronie
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło wewnętrzne 1° 20′ ± 45′
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło zewnętrzne 18° 40′ ± 45′
Kąt pochylenia koła tył ÷ 1° 15′ ± 30′
Kąt pochylenia koła, max różnica po prawej i lewej stronie 0° 35′
Kąt zbieżności tył 0° 10′ ± 20′
Kąt zbieżności tył, max różnica po prawej i lewej stronie 0° 25′
Rozmiar opon 205/ 55 R16
Rozmiar opon 215/ 45 R17
Rozmiar opon 225/ 45 R17
Rozmiar opon 225/ 40 R 18
Ciśnienie w oponach przednich, w barach 2,3 – 2,6
Ciśnienie w oponach tylnych, w barach 2,1 – 2,4
Przesunięcie koła, mm 61J x 16″ = 37 mm
Przesunięcie koła, mm 7J x 17 = 39 mm
Przesunięcie koła, mm 71J x 18″ = 37 mm

USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ (SPORTOWY)

Obciążenie Bak w połowie napełniony
Zbieżność, ° 0° 00′ ± 10′
Kąt pochylenia koła ÷ 0° 30′ ± 45′
Pochylenie koła, max różnica po prawej i lewej stronie
Kąt wybiegu 4° 00′ ± 1°
Wybieg max, max różnica po prawej i lewej stronie
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło wewnętrzne 1° 20′ ± 45′
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło zewnętrzne 18° 40′ ± 45′
Kąt pochylenia koła tył ÷ 1° 15′ ± 30′
Kąt pochylenia koła, max różnica po prawej i lewej stronie 0° 35′
Kąt zbieżności tył 0° 14′ ± 20′
Kąt zbieżności tył, max różnica po prawej i lewej stronie 0° 25′
Rozmiar opon 205/ 55 R16
Rozmiar opon 215/ 45 R17
Rozmiar opon 225/ 45 R17
Rozmiar opon 225/ 40 R 18
Ciśnienie w oponach przednich, w barach 2,3 – 2,6
Ciśnienie w oponach tylnych, w barach 2,1 – 2,4
Przesunięcie koła, mm 61J x 16″ = 37 mm
Przesunięcie koła, mm 7J x 17 = 39 mm
Przesunięcie koła, mm 71J x 18″ = 37 mm

MOMENT OBROTOWY DOKRĘCANIA

Dokręcanie, Nm Wartości momentu dokręcania
Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm 25
Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm +90°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm +90°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm +90°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 5, Nm +45°
Łożyska główne stopień 1, Nm 50
Łożyska główne stopień 2, Nm +45°
Łożysko główne stopień 3, Nm +15°
Łożyska śruby korbowodu stopień 1, NM M8 = 25, M9 = 35
Łożyska śruby korbowodu stopień 2, NM M8 = 30°, M9 = 45°
Łożyska śruby korbowodu stopień 3, NM M8 = 15°, M9 = 15°
Koło zamachowe, Nm 35 Nm + 30° + 15°
Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm 95 Nm + 45° +15°
Śruba środkowa koła pasowego siły rozrządu (Wylot), Nm 65 Nm + 120° + 15°
Śruba środkowa koła pasowego siły rozrządu (Wlot), Nm 65 Nm + 120° + 15°
Łożysko wałka rozrządu, Nm 8
Koło pośrednie, Nm 25
Napinacz paska zębatego (pasek napędu), Nm 20
Napinacz paska zębatego (pasek napędu), Nm 50
Świece zapłonowe, Nm 25
Zacisk dysz, Nm 8
Zamknięcie filtra oleju, Nm 25
Korek spustu oleju, NM 14
Nakrętka koła/sworzeń, Nm 110
Nakrętka środkowa piasty koła, przód, NM 150 Nm + luzowanie 45° + 250 Nm
Nakrętka koła, przód, stopień 1, NM 90 Nm
Nakrętka koła, przód, stopień 2, Nm 30°
Nakrętka koła, przód, stopień, Nm 15°
Nakrętka koła, tył, stopień 1, NM 50 Nm
Nakrętka koła, tył, stopień 1, NM 30°
Nakrętka koła, tył, stopień 1, NM 15°

HAMULCE

Przód, grubość nowa, mm 25,0
Przód, grubość minimalna, mm 22,0
Tył, grubość tarczy nowa, mm 10,0
Tył, grubość tarczy minimum, mm 8,0
Tarcza hamulcowa, max przesunięcie, mm 0,11
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, przód, mm 2,0
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, tył, mm 2,0

WYDAJNOŚĆ

Olej silnikowy, z filtrem, litr 4,5
Olej silnikowy, dane techniczne GM-LL-A-025, SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40
Ręczna skrzynia biegów, dane techniczne M32
Olej ręcznej skrzyni biegów, litr 2,4
Olej ręcznej skrzyni biegów, dane techniczne Opel 1940182
Olej wspomagania kierownicy, litr 0,675 – 0,700
Olej wspomagania kierownicy, dane techniczne Pentosin CHF 202/ 11S
Układ chłodzenia, litry 5,9
Układ chłodzenia, dane techniczne Opel 1940650
Zbiornik paliwa, litry 52
Chłodziwo klimatyzacji, układ normalny, w gramach 450
Chłodziwo klimatyzacji, dane techniczne R134a
Olej klimatyzacji, łącznie w układzie, ml 150
Olej klimatyzacji, dane techniczne PAG

EKOLOGIA

Szybkość wolnych obrotów, 1/min 780 – 1000
Norma EU Euro 4

źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)

1 thoughts on “OPEL Astra H 1,6 Turbo silnik: Z16LET

  1. Pingback: SPIS TREŚCI | OPEL

Dodaj komentarz