OPEL Adam H 1,4i 16V GTC silnik: A14NEL oraz A14NET

OPEL Astra H 1,4i
lata produkcji: 2011-
silnik: A14NEL  oraz A14NET

SILNIK

 

Kod ID silnika A14NEL
Konstrukcja silnika   4-cylindrowy w układzie rzędowym
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) 9,5 :1
Pojemność skokowa silnika 1 364 ccm
Średnica 72,5 mm
Skok 82,6 mm
Liczba zaworów 12 DOHC
Moc silnika w KM 120 KM / 4 900 1/min
Moc silnika w kW 105 kW / 4 900 1/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm / 1 850 1/min
Norma spalinowa Euro 5
Kolejność zapłonów   1 – 3 – 4 – 2
Ciśnienie sprężania Seryjny 12 – 14 bar
Ciśnienie sprężania Maksymalna różnica 1 bar
Luz zaworu dolotowego 0,4 +/- 0,1 mm
Luz zaworu wylotowego 0,6 +/- 0,1 mm
Ciśnienie oleju Bieg jałowy 1,5 bar
Ciśnienie oleju przy 3000 1/min 3,8 – 6,5 bar
Olej silnikowy
Objętość oleju silnikowego 4 l
Lepkość oleju silnikowego SAE 0W 30
Lepkość oleju silnikowego SAE 5W 30
Olej silnikowy, specyfikacja, OEM Dexos II

SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM

Wtryskiwacz, rezystancja elektryczna Temp. robocza 11 – 14 Ohm
Układ zapłonowy
Typ świecy zapłonowej NGK IFR7X7G
Dokręcenie świec zapłonowych Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie cewki zapłonowej Dokręcić 8 Nm
Układ paliwowy
Ciśnienie w pompie zasilającej Elektryka 3,4 – 4,1 bar
Utrzymać ciśnienie min. 0,3 barPo 5 min

SKRZYNIA BIEGÓW

Manualna skrzynia biegów, typ M32-6
Objętość oleju przekładniowego   1,8 l
Olej przekładniowy, specyfikacja BOT 303 (SAE 70W)
Luz sprzęgła Hydrauliczna
Manualna skrzynia biegów, typ :: Moment dokręcania
Dokręcenie tarczy dociskowej sprzęgła   Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie skrzyni biegów do silnika Dokręcić 60 Nm
Dokręcenie skrzyni biegów do silnika Dolne śruby Dokręcić 40 Nm
Dokręcenie korka wlewu oleju przekładniowego Dokręcić 30 Nm
Dokręcenie śruby spustowej oleju przekładniowego   Dokręcić 20 Nm
Automatyczna skrzynia biegów, typ 6T30/6T40/6T45
Objętość oleju przekładniowego   Przy wymianie oleju 6T30 5 l
Objętość oleju przekładniowego   Podczas naprawy głównej 6T30 7,6 l
Objętość oleju przekładniowego Przy wymianie oleju 6T40/6T45/6T50 5 l
Objętość oleju przekładniowego Podczas naprawy głównej 6T40/6T45/6T50 8,5 l
Olej przekładniowy, specyfikacja Dexron VI
Automatyczna skrzynia biegów, typ :: Moment dokręcania
Dokręcenie konwertera przy wieńcu zębatym rozrusznika   Dokręcić 60 Nm
Dokręcenie skrzyni biegów do silnika Dokręcić 58 Nm
Dokręcenie śruby spustowej oleju przekładniowego Dokręcić 12 Nm
Dokręcenie korka wlewu oleju przekładniowego Dokręcić 12 Nm
Wały napędowe
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła   Krok 1: Dokręcić 150 Nm
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła Krok 2: Luzowanie 45 °
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła Krok 3: Dokręcić 250 Nm
Dokręcić łożysko oporowe do silnika Dokręcić 58 Nm

ZAWIESZENIE

Koło i piasta
Rozmiar opon 205 / 55 R 16
Rozmiar opon 205 / 60 R 16
Rozmiar opon 215 / 60 R 16
Rozmiar opon 215 / 50 R 17
Rozmiar opon 225 / 45 R 17
Kąt nierównoległości osi kół 6,5 J x 16 = 41 mm
Kąt nierównoległości osi kół 7 J x 17 = 42 mm
Ciśnienie w oponach Koło przednie 2,2 – 2,7 bar
Ciśnienie w oponach Tylne koło 2,2 – 2,7 bar
Informacje o ogumieniu  
Koło i piasta :: Moment dokręcania
Dokręcenie koła Krok 1: Wkręć ręcznie do uzyskania kontaktu
Dokręcenie koła Krok 2: Dokręcić 70 Nm
Dokręcenie koła Krok 3: Dokręcić 140 Nm
Dokręcenie piasty przedniego koła   Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 90 Nm
Dokręcenie piasty przedniego koła Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 60 °
Dokręcenie piasty przedniego koła Krok 3: Wspornik łożyska Dokręcić 15 °
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła   Krok 1: Dokręcić 150 Nm
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła Krok 2: Luzowanie 45 °
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła Krok 3: Dokręcić 250 Nm
Dokręcenie piasty tylnego koła   Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 50 Nm
Dokręcenie piasty tylnego koła Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 40 °
Dokręcenie przekładni kierowniczej
Dokręcenie przeciwnakrętki główki drążka kierowniczego poprzecznego Dokręcić 60 Nm
Dokręcenie główki drążka kierowniczego poprzecznego Dokręcić 35 Nm
Dokręcenie drążka kierowniczego poprzecznego, wewnątrz Dokręcić 105 Nm
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej   Krok 1: Dokręcić 110 Nm
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej Krok 2: Dokręcić 155 °
Ogólne momenty dokręcające  
Kierownica
Dokręcenie kierownicy Dokręcić 30 Nm
Dokręcenie kolumny kierownicy   Krok 1: Dokręcić 22 Nm
Dokręcenie kolumny kierownicy Krok 2: Dokręcić 55 °
Dokręcenie przegubu krzyżowego w układzie kierowniczym   Dokręcić 34 Nm
Oś przednia
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy   Krok 1: McPherson Dokręcić 90 Nm
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy Krok 2: McPherson Dokręcić 65 °
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy Krok 1: HiPer Dokręcić 45 Nm
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy Krok 2: HiPer Dokręcić 55 °
Tightening of arm ball-joint against swivel pin   Krok 1: McPherson Dokręcić 30 Nm
Tightening of arm ball-joint against swivel pin Krok 2: McPherson Dokręcić 70 °
Tightening of arm ball-joint against swivel pin   Krok 1: HiPer Dokręcić 115 Nm
Tightening of arm ball-joint against swivel pin Krok 2: HiPer Dokręcić 125 °
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej   Krok 1: Dokręcić 22 Nm
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej Krok 2: Dokręcić 30 °
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do goleni resorującej Dokręcić 65 Nm
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do pałąka ochronnego Dokręcić 65 Nm
Oś tylna
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii   Krok 1: Dokręcić 90 Nm
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii Krok 2: Dokręcić 45 °
Dokręcić amortyzator do karoserii Dokręcić 100 Nm
Dokręcić amortyzator do wahacza poprzecznego   Krok 1: Dokręcić 150 Nm
Dokręcić amortyzator do wahacza poprzecznego Krok 2: Dokręcić 65 °

HAMULCE

Płyn hamulcowy, specyfikacja DOT 4
Hamulce przednie
Specyfikacja tarcz hamulcowych Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 276 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 15″ 26 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 15″ 23 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 12 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 100 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 2: Dokręcić 65 °
Hamulce przednie
Specyfikacja tarcz hamulcowych Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 300 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 16″ 26 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 16″ 23 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 12 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 150 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 1: Dokręcić 55 °
Hamulce przednie :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania
Dokręcenie czujnika prędkości ABS Dokręcić 6 Nm
Hamulce tylne
Specyfikacja tarcz hamulcowych Niewentylowana tarcza hamulcowa Średnica 268 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 15″ 12 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 15″ 10 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 10,2 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce tylne :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 100 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 2: Dokręcić 65 °
Hamulce tylne :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania
Dokręcenie czujnika prędkości ABS Dokręcić 6 Nm
Typ hamulca postojowego
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm

KLIMATYZACJA

Typ klimatyzacji   Zawór rozprężny
Czynnik chłodniczy, ogólne wartości temperatury/ciśnienia   Sprężarka ze zmiennym skokiem
Czynnik chłodniczy, specyfikacja R134a
Typ oleju do sprężarki klimatyzacji PAG (PolyAlkylenGlycol)
Jakość oleju do sprężarki klimatyzacji Polylub GLY 801
Model sprężarki Delphi
Typ sprężarki Sprężarka tłokowa z różnym skokiem
Szczelina sprzęgła sprężarki 0,3 – 0,6 mm
Sprzęgło sprężarki, regulacja Podkładki klinowe
Objętość czynnika chłodniczego 600 g
Objętość oleju do sprężarki klimatyzacji Sprężarka 150 ml

MOMENT DOKRĘCANIA

Głowica cylindra
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów   Krok 1: Dokręcić 35 Nm
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów Krok 2: Dokręcić 180 °
Dokręcenie pokrywy głowicy cylindra Dokręcić 8 Nm
Silnik :: Wał korbowy
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej   Krok 1: M8 Dokręcić 25 Nm

Nowe śruby

Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej Krok 2: M8 Dokręcić 60 °
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej Krok 3: M8 Dokręcić 15 °
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej Krok 1: M6 Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej Krok 2: M6 Dokręcić 60 °
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej Krok 3: M6 Dokręcić 15 °
Dokręcenie środkowej śruby koła pasowego wału korbowego Dokręcić 150 Nm
Dokręcenie koła zamachowego   Krok 1: Dokręcić 60 Nm
Dokręcenie koła zamachowego Krok 2: Dokręcić 60 °
Dokręcenie czujnika wału korbowego Dokręcić 8 Nm
Silnik :: Drąg tłokowy
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego   Krok 1: Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego Krok 2: Dokręcić 60 °
Silnik :: Smarowanie
Dokręcenie pompy olejowej   Dokręcić 8 Nm
Dokręcenie miski olejowej Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie korka spustu oleju Dokręcić 14 Nm
Dokręcenie pokrywy filtra olejowego Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie przełącznika ciśnieniowego oleju Dokręcić 20 Nm
Wmontować chłodnicę oleju Dokręcić 20 Nm
Silnik :: Wałki rozrządu
Dokręcenie środkowej śruby koła pasowego wałka rozrządu Krok 1: Dokręcić 50 Nm
Dokręcenie środkowej śruby koła pasowego wałka rozrządu Krok 2: Dokręcić 60 °
Dokręcenie łożyska wałka rozrządu Dokręcić 8 Nm
Dokręcenie czujnika wałka rozrządu Dokręcić 6 Nm
Dokręcenie zaworu elektromagnetycznego zmiennego sterowania fazami rozrządu Dokręcić 8 Nm
Silnik :: Rozrząd silnika
Dokręcenie prowadnicy łańcucha Dokręcić 8 Nm
Dokręcenie napinacza łańcucha Dokręcić 8 Nm
Dokręcenie osłony łańcucha M6 Dokręcić 8 Nm
Dokręcenie osłony łańcucha M10 Dokręcić 35 Nm
Dokręcić prowadnicę napinacza łańcucha Dokręcić 20 Nm
Silnik :: Pasek napędowy
Dokręcenie napinacza paska napędowego M8 Dokręcić 20 Nm
Dokręcenie napinacza paska napędowego M10 Dokręcić 55 Nm
Silnik :: Układ paliwowy
Dokręcenie obejmy zaciskowej wtryskiwacza Dokręcić 7 Nm
Dokręcenie rury rozdzielacza paliwa Dokręcić 6 Nm
Dokręcenie czujnika spalania stukowego Dokręcić 20 Nm
Silnik :: Intake system
Dokręcenie rury dolotowej Dokręcić 20 Nm
Dokręcić korpus przepustnicy Dokręcić 9 Nm
źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)

1 thoughts on “OPEL Adam H 1,4i 16V GTC silnik: A14NEL oraz A14NET

  1. Pingback: SPIS TREŚCI | OPEL

Dodaj komentarz