OPEL Astra H 1,4i
lata produkcji: 2011-
silnik: A14NEL oraz A14NET
SILNIK
Kod ID silnika | A14NEL |
---|---|
Konstrukcja silnika | 4-cylindrowy w układzie rzędowym |
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) | 9,5 :1 |
Pojemność skokowa silnika | 1 364 ccm |
Średnica | 72,5 mm |
Skok | 82,6 mm |
Liczba zaworów | 12 DOHC |
Moc silnika w KM | 120 KM / 4 900 1/min |
Moc silnika w kW | 105 kW / 4 900 1/min |
Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm / 1 850 1/min |
Norma spalinowa | Euro 5 |
Kolejność zapłonów | 1 – 3 – 4 – 2 |
---|---|
Ciśnienie sprężania | Seryjny 12 – 14 bar |
Ciśnienie sprężania | Maksymalna różnica 1 bar |
Luz zaworu dolotowego | 0,4 +/- 0,1 mm |
Luz zaworu wylotowego | 0,6 +/- 0,1 mm |
Ciśnienie oleju | Bieg jałowy 1,5 bar |
Ciśnienie oleju | przy 3000 1/min 3,8 – 6,5 bar |
Olej silnikowy | |
---|---|
Objętość oleju silnikowego | 4 l |
Lepkość oleju silnikowego | SAE 0W 30 |
Lepkość oleju silnikowego | SAE 5W 30 |
Olej silnikowy, specyfikacja, OEM | Dexos II |
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM
Wtryskiwacz, rezystancja elektryczna | Temp. robocza 11 – 14 Ohm |
---|
Układ zapłonowy | |
---|---|
Typ świecy zapłonowej | NGK IFR7X7G |
Dokręcenie świec zapłonowych | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie cewki zapłonowej | Dokręcić 8 Nm |
Układ paliwowy | |
Ciśnienie w pompie zasilającej | Elektryka 3,4 – 4,1 bar |
Utrzymać ciśnienie | min. 0,3 barPo 5 min |
SKRZYNIA BIEGÓW
Manualna skrzynia biegów, typ | M32-6 |
---|---|
Objętość oleju przekładniowego | 1,8 l |
Olej przekładniowy, specyfikacja | BOT 303 (SAE 70W) |
Luz sprzęgła | Hydrauliczna |
Manualna skrzynia biegów, typ :: Moment dokręcania | |
---|---|
Dokręcenie tarczy dociskowej sprzęgła | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie skrzyni biegów do silnika | Dokręcić 60 Nm |
Dokręcenie skrzyni biegów do silnika | Dolne śruby Dokręcić 40 Nm |
Dokręcenie korka wlewu oleju przekładniowego | Dokręcić 30 Nm |
Dokręcenie śruby spustowej oleju przekładniowego | Dokręcić 20 Nm |
Automatyczna skrzynia biegów, typ | 6T30/6T40/6T45 |
Objętość oleju przekładniowego | Przy wymianie oleju 6T30 5 l |
Objętość oleju przekładniowego | Podczas naprawy głównej 6T30 7,6 l |
Objętość oleju przekładniowego | Przy wymianie oleju 6T40/6T45/6T50 5 l |
Objętość oleju przekładniowego | Podczas naprawy głównej 6T40/6T45/6T50 8,5 l |
Olej przekładniowy, specyfikacja | Dexron VI |
Automatyczna skrzynia biegów, typ :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie konwertera przy wieńcu zębatym rozrusznika | Dokręcić 60 Nm |
Dokręcenie skrzyni biegów do silnika | Dokręcić 58 Nm |
Dokręcenie śruby spustowej oleju przekładniowego | Dokręcić 12 Nm |
Dokręcenie korka wlewu oleju przekładniowego | Dokręcić 12 Nm |
Wały napędowe | |
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła | Krok 1: Dokręcić 150 Nm |
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła | Krok 2: Luzowanie 45 ° |
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła | Krok 3: Dokręcić 250 Nm |
Dokręcić łożysko oporowe do silnika | Dokręcić 58 Nm |
ZAWIESZENIE
Koło i piasta | |
---|---|
Rozmiar opon | 205 / 55 R 16 |
Rozmiar opon | 205 / 60 R 16 |
Rozmiar opon | 215 / 60 R 16 |
Rozmiar opon | 215 / 50 R 17 |
Rozmiar opon | 225 / 45 R 17 |
Kąt nierównoległości osi kół | 6,5 J x 16 = 41 mm |
Kąt nierównoległości osi kół | 7 J x 17 = 42 mm |
Ciśnienie w oponach | Koło przednie 2,2 – 2,7 bar |
Ciśnienie w oponach | Tylne koło 2,2 – 2,7 bar |
Informacje o ogumieniu | |
Koło i piasta :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie koła | Krok 1: Wkręć ręcznie do uzyskania kontaktu |
Dokręcenie koła | Krok 2: Dokręcić 70 Nm |
Dokręcenie koła | Krok 3: Dokręcić 140 Nm |
Dokręcenie piasty przedniego koła | Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 90 Nm |
Dokręcenie piasty przedniego koła | Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie piasty przedniego koła | Krok 3: Wspornik łożyska Dokręcić 15 ° |
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła | Krok 1: Dokręcić 150 Nm |
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła | Krok 2: Luzowanie 45 ° |
Dokręcić półoś do piasty przedniego koła | Krok 3: Dokręcić 250 Nm |
Dokręcenie piasty tylnego koła | Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 50 Nm |
Dokręcenie piasty tylnego koła | Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 40 ° |
Dokręcenie przekładni kierowniczej | |
Dokręcenie przeciwnakrętki główki drążka kierowniczego poprzecznego | Dokręcić 60 Nm |
Dokręcenie główki drążka kierowniczego poprzecznego | Dokręcić 35 Nm |
Dokręcenie drążka kierowniczego poprzecznego, wewnątrz | Dokręcić 105 Nm |
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej | Krok 1: Dokręcić 110 Nm |
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej | Krok 2: Dokręcić 155 ° |
Ogólne momenty dokręcające | |
Kierownica | |
Dokręcenie kierownicy | Dokręcić 30 Nm |
Dokręcenie kolumny kierownicy | Krok 1: Dokręcić 22 Nm |
Dokręcenie kolumny kierownicy | Krok 2: Dokręcić 55 ° |
Dokręcenie przegubu krzyżowego w układzie kierowniczym | Dokręcić 34 Nm |
Oś przednia | |
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy | Krok 1: McPherson Dokręcić 90 Nm |
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy | Krok 2: McPherson Dokręcić 65 ° |
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy | Krok 1: HiPer Dokręcić 45 Nm |
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy | Krok 2: HiPer Dokręcić 55 ° |
Tightening of arm ball-joint against swivel pin | Krok 1: McPherson Dokręcić 30 Nm |
Tightening of arm ball-joint against swivel pin | Krok 2: McPherson Dokręcić 70 ° |
Tightening of arm ball-joint against swivel pin | Krok 1: HiPer Dokręcić 115 Nm |
Tightening of arm ball-joint against swivel pin | Krok 2: HiPer Dokręcić 125 ° |
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej | Krok 1: Dokręcić 22 Nm |
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej | Krok 2: Dokręcić 30 ° |
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do goleni resorującej | Dokręcić 65 Nm |
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do pałąka ochronnego | Dokręcić 65 Nm |
Oś tylna | |
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii | Krok 1: Dokręcić 90 Nm |
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii | Krok 2: Dokręcić 45 ° |
Dokręcić amortyzator do karoserii | Dokręcić 100 Nm |
Dokręcić amortyzator do wahacza poprzecznego | Krok 1: Dokręcić 150 Nm |
Dokręcić amortyzator do wahacza poprzecznego | Krok 2: Dokręcić 65 ° |
HAMULCE
Płyn hamulcowy, specyfikacja | DOT 4 |
---|---|
Hamulce przednie | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 276 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 15″ 26 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 15″ 23 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 12 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 100 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 2: Dokręcić 65 ° |
Hamulce przednie | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 300 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 16″ 26 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 16″ 23 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 12 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 150 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 55 ° |
Hamulce przednie :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie czujnika prędkości ABS | Dokręcić 6 Nm |
Hamulce tylne | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Niewentylowana tarcza hamulcowa Średnica 268 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 15″ 12 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 15″ 10 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 10,2 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce tylne :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 100 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 2: Dokręcić 65 ° |
Hamulce tylne :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie czujnika prędkości ABS | Dokręcić 6 Nm |
Typ hamulca postojowego | |
---|---|
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
KLIMATYZACJA
Typ klimatyzacji | Zawór rozprężny |
---|---|
Czynnik chłodniczy, ogólne wartości temperatury/ciśnienia | Sprężarka ze zmiennym skokiem |
Czynnik chłodniczy, specyfikacja | R134a |
Typ oleju do sprężarki klimatyzacji | PAG (PolyAlkylenGlycol) |
Jakość oleju do sprężarki klimatyzacji | Polylub GLY 801 |
Model sprężarki | Delphi |
Typ sprężarki | Sprężarka tłokowa z różnym skokiem |
Szczelina sprzęgła sprężarki | 0,3 – 0,6 mm |
Sprzęgło sprężarki, regulacja | Podkładki klinowe |
Objętość czynnika chłodniczego | 600 g |
Objętość oleju do sprężarki klimatyzacji | Sprężarka 150 ml |
MOMENT DOKRĘCANIA
Głowica cylindra | |
---|---|
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów | Krok 1: Dokręcić 35 Nm |
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów | Krok 2: Dokręcić 180 ° |
Dokręcenie pokrywy głowicy cylindra | Dokręcić 8 Nm |
Silnik :: Wał korbowy | |
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej | Krok 1: M8 Dokręcić 25 Nm
Nowe śruby |
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej | Krok 2: M8 Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej | Krok 3: M8 Dokręcić 15 ° |
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej | Krok 1: M6 Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej | Krok 2: M6 Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie podstawy skrzyni korbowej | Krok 3: M6 Dokręcić 15 ° |
Dokręcenie środkowej śruby koła pasowego wału korbowego | Dokręcić 150 Nm |
Dokręcenie koła zamachowego | Krok 1: Dokręcić 60 Nm |
Dokręcenie koła zamachowego | Krok 2: Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie czujnika wału korbowego | Dokręcić 8 Nm |
Silnik :: Drąg tłokowy | |
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego | Krok 1: Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego | Krok 2: Dokręcić 60 ° |
Silnik :: Smarowanie | |
Dokręcenie pompy olejowej | Dokręcić 8 Nm |
Dokręcenie miski olejowej | Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie korka spustu oleju | Dokręcić 14 Nm |
Dokręcenie pokrywy filtra olejowego | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie przełącznika ciśnieniowego oleju | Dokręcić 20 Nm |
Wmontować chłodnicę oleju | Dokręcić 20 Nm |
Silnik :: Wałki rozrządu | |
Dokręcenie środkowej śruby koła pasowego wałka rozrządu | Krok 1: Dokręcić 50 Nm |
Dokręcenie środkowej śruby koła pasowego wałka rozrządu | Krok 2: Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie łożyska wałka rozrządu | Dokręcić 8 Nm |
Dokręcenie czujnika wałka rozrządu | Dokręcić 6 Nm |
Dokręcenie zaworu elektromagnetycznego zmiennego sterowania fazami rozrządu | Dokręcić 8 Nm |
Silnik :: Rozrząd silnika | |
Dokręcenie prowadnicy łańcucha | Dokręcić 8 Nm |
Dokręcenie napinacza łańcucha | Dokręcić 8 Nm |
Dokręcenie osłony łańcucha | M6 Dokręcić 8 Nm |
Dokręcenie osłony łańcucha | M10 Dokręcić 35 Nm |
Dokręcić prowadnicę napinacza łańcucha | Dokręcić 20 Nm |
Silnik :: Pasek napędowy | |
Dokręcenie napinacza paska napędowego | M8 Dokręcić 20 Nm |
Dokręcenie napinacza paska napędowego | M10 Dokręcić 55 Nm |
Silnik :: Układ paliwowy | |
Dokręcenie obejmy zaciskowej wtryskiwacza | Dokręcić 7 Nm |
Dokręcenie rury rozdzielacza paliwa | Dokręcić 6 Nm |
Dokręcenie czujnika spalania stukowego | Dokręcić 20 Nm |
Silnik :: Intake system | |
Dokręcenie rury dolotowej | Dokręcić 20 Nm |
Dokręcić korpus przepustnicy | Dokręcić 9 Nm |
źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)
Pingback: SPIS TREŚCI | OPEL