OPEL Astra J 1.6i 16V
lata produkcji: 2009- ….
silnik: A16XER
SILNIK
Szczegóły dot. silnika | |
Kod ID silnika | A16XER |
Typ silnika | LDE |
Położenie kodu silnika | Blok silnika strona lewa przy kole zamachowym |
Liczba zaworów | 16, DOHC |
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) | 10,8: 1 |
Pojemność skokowa, ccm | 1598 |
Średnica cylindra w mm | 79 |
Skok, mm | 81,5 |
Liczba cylindrów | R4 |
Maks. moc KM/ obr/min | 115/ 6000 |
Maks. moc KM/ obr/min | 85/ 6000 |
Max moment obrotowy Nm/ 1/min | 155/ 4000 |
Obroty biegu jałowego, 1/min | 780 |
Norma spalinowa | Euro 5 |
Dane silnika | |
Kolejność zapłonów | 1 – 3 – 4 – 2 (Cylinder 1 przy kole pasowym wału korbowego) |
Min. podciśnienie kolanka ssącego na biegu jałowym, mbar | 590 |
Ciśnienie sprężania, bar | 14 |
Ciśnienie sprężania, war. min., bar | 12 |
Ciśnienie sprężania, maks. różnica, bar | 1 |
Luz zaworów, wlot (zimny) | 0,25 ± 0,04 |
Luz zaworów, wylot (zimny) | 0,30 ± 0,04 |
Wysokość głowicy cylindra nowa, mm | (brak szlifowania) |
Głowica cylindra, maksymalne wypaczenie, mm | Brak informacji od producenta |
Minimalne ciśnienie oleju na biegu jałowym, bar | 1,3 |
Ciśnienie oleju pracującego silnika, bar | Brak informacji od producenta |
Pasek rozrządu: interwał wymiany | |
Pasek rozrządu: interwał wymiany | 150 000 km / 10 lat |
Pasek napędowy | |
Pasek napędowy | Zapoznaj się z informacją |
Pojemność :: Olej silnikowy | |
Olej silnikowy, bez filtra, litry | Brak informacji od producenta |
Olej silnikowy, z filtrem, litry | 4,5 |
Lepkość oleju silnikowego, SAE | SAE 0W, SAE 5W |
Olej silnikowy, specyfikacja, OEM | GM-LL-A-025 |
Pojemność :: Olej silnikowy :: Moment dokręcania | |
Zamknięcie filtra oleju | Dokręć o 25 Nm |
Korek spustu oleju | Dokręć o 14 Nm |
Pojemność :: Środek przeciw zamarzaniu | |
Chłodziwo, litry | 5,6 |
Chłodziwo, specyfikacja | Opel 19 40 663 |
Chłodzenie silnika | |
Ciśnienie otwarcia pokrywy chłodnicy, bar | Brak informacji od producenta |
Termostat otwiera, °C | 105° (elektryczny 90°) |
Pompa wodna | Brak ustawień fabrycznych |
Moment dokręcania :: Głowica cylindra | |
Pokrywa głowicy cylindra | Brak ustawień fabrycznych |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 1 | Dokręć o 25 Nm |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 2 | Dokręć o 90° |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 3 | Dokręć o 90° |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 4 | Dokręć o 90° |
Śruby głowicy cylindrów, stopień 5 | Dokręć o 45° |
Moment dokręcania :: Wałki rozrządu | |
Śruba centralna koła pasowego wałka rozrządu VVT | Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 120°, krok 3 = dokręć 15° |
Śruba centralna koła pasowego wałka rozrządu VVT | Dokręć o 30 Nm |
Zawór elektromagnetyczny zmiennego sterowania zaworów | Dokręć o 6 Nm |
Moment dokręcania :: Rozrząd silnika | |
Osłona łańcucha rozrządu | Dokręć o 6 Nm |
Napinacz paska, łańcuch rozrządu | Dokręć o 20 Nm |
Krążek napinający, łańcuch rozrządu | Dokręć o 25 Nm |
Moment dokręcania :: Pasek napędowy | |
Napinacz paska, pasek napędowy | Dokręć o 50 Nm |
Moment dokręcania :: Wał korbowy | |
Łożyska główne, stopień 1 | Dokręć o 50 Nm |
Łożyska główne stopień 2 | Dokręć o 45° |
Łożysko główne, stopień 3 | Dokręć o 15° |
Śruba centralna koła pasowego wału korbowego | Krok 1 = dokręć 95 Nm, Krok 2 = dokręć 30°, Krok 3 = dokręć 15° |
Koło zamachowe, krok 1 | Dokręć o 35 Nm |
Koło zamachowe, krok 2 | Krok 1 = dokręć 30°, krok 2 = dokręć 15° |
Wieniec zębaty rozrusznika, automatyczna skrzynia biegów | Dokręć o 60 Nm |
Moment dokręcania :: Drąg tłokowy | |
Śruby łożyska korbowodu krok 1 | Dokręć o 35 Nm |
Śruby łożyska korbowodu krok 2 | Dokręć o 45° |
Śruby łożyska korbowodu krok 3 | Dokręć o 15° |
Moment dokręcania :: Smarowanie | |
Miska olejowa | Dokręć o 10 Nm |
Przełącznik ciśnienia oleju | Dokręć o 20 Nm |
Moment dokręcania :: Intake system | |
Kolektor dolotowy do głowicy cylindra | Dokręć o 20 Nm |
Moment dokręcania :: Układ wydechowy | |
Kolektor wydechowy do głowicy cylindra | Dokręć o 20 Nm |
System sterowania silnikiem | |
System sterowania silnikiem | Brak informacji od producenta |
Świece zapłonowe | Gm Champion RC10MCC R6 |
Odległość elektrod, mm | 0,9 |
Cewka zapłonowa | DIS |
Ciśnienie pompy paliwowej, bar | 3,4 – 4,1 |
Kontrola momentu wtrysku | Elektroniczny |
MOMENTY DOKRĘCAJĄCE: | |
Czujnik wałka rozrządu | Dokręć o 6 Nm |
Czujnik wału korbowego | Dokręcać o 5 Nm |
Czujnik spalania stukowego | Dokręć o 20 Nm |
Sonda Lambda | Dokręć o 40 Nm |
Świece zapłonowe | Dokręć o 25 Nm |
Mostek zapłonu | Brak ustawień fabrycznych |
Zacisk dyszy | Brak ustawień fabrycznych |
Układ rozruchu i ładowania | |
Akumulator rozruchowy | |
Akumulator | 12V 60Ah/ 525A |
Alternator | |
Prądnica, maks. A | 125 |
Przekaźnik napięciowy, Volt | 13,9 – 14,5 |
Moment dokręcania | |
Rozrusznik | Dokręć o 25 Nm |
Prądnica, mocowanie | Dokręć o 35 Nm |
SKRZYNIA BIEGÓW
Manualna skrzynia biegów | |
Ręczna skrzynia biegów, typ | F17 |
Olej ręcznej skrzyni biegów, litry | 1,6 |
Olej ręcznej skrzyni biegów, dane techniczne | SAE 75W-80, Opel 09 120 541 |
Automatyczna skrzynia biegów | |
Automatyczna skrzynia biegów, typ | 6T40 |
Olej automatycznej skrzyni biegów, litry | Podczas naprawy głównej 8,5 l |
Olej automatycznej skrzyni biegów, litry | Przy wymianie oleju 5 l |
Olej automatycznej skrzyni biegów, dane techniczne | Dexron VI, Opel 93 165 147 |
ZAWIESZENIE I HAMULCE
Koło i piasta | |
Rozmiar opon | 205/ 60 R16 |
Rozmiar opon | 225/ 45 R17 |
Rozmiar opon | 215/ 60 R16 |
Rozmiar opon | 225/ 45 R18 |
Rozmiar opon | 205/ 55 R16 |
Rozmiar opon | 215/ 50 R17 |
Offset koła, mm | 6,5J x 16″ = 39 mm |
Offset koła, mm | 7J x 17″ = 42 mm |
Offset koła, mm | 7,5J x 18″ = 42 mm |
Offset koła, mm | 8J x 19″ = 46 mm |
Ciśnienie w oponach, przód, bar | 2,7 – 2,7 |
Ciśnienie w oponach, tył, bar | 2,2 – 2,7 |
Informacje o ogumieniu | |
Koło i piasta :: Moment dokręcania | |
Koła | Krok 1: Wkręć ręcznie do uzyskania kontaktu |
Koła | Krok 2: Dokręcić 70 Nm |
Koła | Krok 3: Dokręcić 140 Nm |
Radnaben-Zentralmutter, vorne | Krok 1 = dokręć 150 Nm, krok 2 = poluzuj 45°, krok 3 = dokręć 250 Nm |
Piasta koła, przód, krok 1 | Dokręć o 90 Nm |
Piasta koła, przód, krok 2 | Dokręć o 60° |
Piasta koła, przód, krok 3 | Dokręć o 15° |
Piasta koła, tył, stopień 1 | Dokręć o 60 Nm |
Piasta koła, tył, stopień 2 | Dokręć o 40° |
Kierownica | |
Kierownica | Dokręć o 30 Nm |
Przegub krzyżowy kolumny kierowniczej | Dokręć o 34 Nm |
Głowica poprzecznego drążka kierowniczego | |
Zewn. końcówka drążka sterowniczego, przeciwnakrętka | Dokręć o 60 Nm |
Wewn. końcówka drążka kierowniczego | Dokręć o 105 Nm |
Zewn. końcówka drążka kierowniczego | Dokręć o 35 Nm |
Przeguby kulowe | |
Przegub kulowy ramienia, na sworzniu zwornicy | Krok 1 = dokręć 30 Nm, krok 2 = dokręć 70° |
Hamulce | |
Hamulce przednie | |
Przód, grubość nowa, mm | 26 |
Przód, grubość minimalna, mm | 23 |
Hamulce przednie | |
Tarcza hamulcowa, max przesunięcie, mm | 0,05 |
Hamulce przednie | |
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, przód, mm | 2 |
Hamulce przednie :: Moment dokręcania | |
Obudowa zacisku hamulca, przód | Dokręć o 28 Nm |
Zacisk hamulca, przód | Zapoznaj się z informacją |
ABS czujnik prędkości koła, przód | Dokręć o 6 Nm |
Hamulce tylne | |
Tył, grubość tarczy nowa, mm | 12 |
Tył, grubość tarczy minimum, mm | 10 |
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, tył, mm | 2 |
KLIMATYZACJA
Czynnik chłodniczy, dane techniczne | R134a |
Objętość czynnika chłodniczego | 600 g |
Olej klimatyzacji, dane techniczne | Polylub GLY 801 |
Sprężarka klimatyzacji, podparcie | Dokręć o 22 Nm |
NIEBIESKI = Złącze niskiego ciśnienia. CZERWONY = Złącze wysokiego ciśnienia.
źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)
Musisz się zalogować aby dodać komentarz.