OPEL Astra J 1,6i 16V silnik: A16XER

OPEL Astra  J 1.6i 16V
lata produkcji: 2009- ….
silnik: A16XER

SILNIK

Szczegóły dot. silnika
Kod ID silnika A16XER
Typ silnika   LDE
Położenie kodu silnika   Blok silnika strona lewa przy kole zamachowym
Liczba zaworów 16, DOHC
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) 10,8: 1
Pojemność skokowa, ccm 1598
Średnica cylindra w mm 79
Skok, mm 81,5
Liczba cylindrów   R4
Maks. moc KM/ obr/min 115/ 6000
Maks. moc KM/ obr/min 85/ 6000
Max moment obrotowy Nm/ 1/min 155/ 4000
Obroty biegu jałowego, 1/min 780
Norma spalinowa Euro 5
Dane silnika
Kolejność zapłonów   1 – 3 – 4 – 2 (Cylinder 1 przy kole pasowym wału korbowego)
Min. podciśnienie kolanka ssącego na biegu jałowym, mbar 590
Ciśnienie sprężania, bar 14
Ciśnienie sprężania, war. min., bar 12
Ciśnienie sprężania, maks. różnica, bar 1
Luz zaworów, wlot (zimny) 0,25 ± 0,04
Luz zaworów, wylot (zimny) 0,30 ± 0,04
Wysokość głowicy cylindra nowa, mm (brak szlifowania)
Głowica cylindra, maksymalne wypaczenie, mm Brak informacji od producenta
Minimalne ciśnienie oleju na biegu jałowym, bar 1,3
Ciśnienie oleju pracującego silnika, bar Brak informacji od producenta
Pasek rozrządu: interwał wymiany
Pasek rozrządu: interwał wymiany 150 000 km / 10 lat
Pasek napędowy
Pasek napędowy   Zapoznaj się z informacją
Pojemność :: Olej silnikowy
Olej silnikowy, bez filtra, litry Brak informacji od producenta
Olej silnikowy, z filtrem, litry 4,5
Lepkość oleju silnikowego, SAE   SAE 0W, SAE 5W
Olej silnikowy, specyfikacja, OEM GM-LL-A-025
Pojemność :: Olej silnikowy :: Moment dokręcania
Zamknięcie filtra oleju Dokręć o 25 Nm
Korek spustu oleju Dokręć o 14 Nm
Pojemność :: Środek przeciw zamarzaniu
Chłodziwo, litry 5,6
Chłodziwo, specyfikacja Opel 19 40 663
Chłodzenie silnika
Ciśnienie otwarcia pokrywy chłodnicy, bar Brak informacji od producenta
Termostat otwiera, °C 105° (elektryczny 90°)
Pompa wodna Brak ustawień fabrycznych
Moment dokręcania :: Głowica cylindra
Pokrywa głowicy cylindra Brak ustawień fabrycznych
Śruby głowicy cylindrów, stopień 1   Dokręć o 25 Nm
Śruby głowicy cylindrów, stopień 2   Dokręć o 90°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 3 Dokręć o 90°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 4 Dokręć o 90°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 5 Dokręć o 45°
Moment dokręcania :: Wałki rozrządu
Śruba centralna koła pasowego wałka rozrządu VVT Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 120°, krok 3 = dokręć 15°
Śruba centralna koła pasowego wałka rozrządu VVT Dokręć o 30 Nm
Zawór elektromagnetyczny zmiennego sterowania zaworów Dokręć o 6 Nm
Moment dokręcania :: Rozrząd silnika
Osłona łańcucha rozrządu Dokręć o 6 Nm
Napinacz paska, łańcuch rozrządu Dokręć o 20 Nm
Krążek napinający, łańcuch rozrządu Dokręć o 25 Nm
Moment dokręcania :: Pasek napędowy
Napinacz paska, pasek napędowy Dokręć o 50 Nm
Moment dokręcania :: Wał korbowy
Łożyska główne, stopień 1   Dokręć o 50 Nm
Łożyska główne stopień 2 Dokręć o 45°
Łożysko główne, stopień 3 Dokręć o 15°
Śruba centralna koła pasowego wału korbowego Krok 1 = dokręć 95 Nm, Krok 2 = dokręć 30°, Krok 3 = dokręć 15°
Koło zamachowe, krok 1 Dokręć o 35 Nm
Koło zamachowe, krok 2 Krok 1 = dokręć 30°, krok 2 = dokręć 15°
Wieniec zębaty rozrusznika, automatyczna skrzynia biegów Dokręć o 60 Nm
Moment dokręcania :: Drąg tłokowy
Śruby łożyska korbowodu krok 1   Dokręć o 35 Nm
Śruby łożyska korbowodu krok 2 Dokręć o 45°
Śruby łożyska korbowodu krok 3 Dokręć o 15°
Moment dokręcania :: Smarowanie
Miska olejowa Dokręć o 10 Nm
Przełącznik ciśnienia oleju Dokręć o 20 Nm
Moment dokręcania :: Intake system
Kolektor dolotowy do głowicy cylindra Dokręć o 20 Nm
Moment dokręcania :: Układ wydechowy
Kolektor wydechowy do głowicy cylindra Dokręć o 20 Nm
System sterowania silnikiem
System sterowania silnikiem Brak informacji od producenta
Świece zapłonowe Gm Champion RC10MCC R6
Odległość elektrod, mm 0,9
Cewka zapłonowa DIS
Ciśnienie pompy paliwowej, bar 3,4 – 4,1
Kontrola momentu wtrysku Elektroniczny
MOMENTY DOKRĘCAJĄCE:
Czujnik wałka rozrządu Dokręć o 6 Nm
Czujnik wału korbowego Dokręcać o 5 Nm
Czujnik spalania stukowego Dokręć o 20 Nm
Sonda Lambda Dokręć o 40 Nm
Świece zapłonowe Dokręć o 25 Nm
Mostek zapłonu Brak ustawień fabrycznych
Zacisk dyszy Brak ustawień fabrycznych
Układ rozruchu i ładowania
Akumulator rozruchowy
Akumulator   12V 60Ah/ 525A
Alternator
Prądnica, maks. A 125
Przekaźnik napięciowy, Volt 13,9 – 14,5
Moment dokręcania
Rozrusznik Dokręć o 25 Nm
Prądnica, mocowanie Dokręć o 35 Nm

 

SKRZYNIA BIEGÓW

Manualna skrzynia biegów
Ręczna skrzynia biegów, typ F17
Olej ręcznej skrzyni biegów, litry   1,6
Olej ręcznej skrzyni biegów, dane techniczne SAE 75W-80, Opel 09 120 541
Automatyczna skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów, typ 6T40
Olej automatycznej skrzyni biegów, litry   Podczas naprawy głównej 8,5 l
Olej automatycznej skrzyni biegów, litry Przy wymianie oleju 5 l
Olej automatycznej skrzyni biegów, dane techniczne Dexron VI, Opel 93 165 147

 

ZAWIESZENIE I HAMULCE

Koło i piasta
Rozmiar opon 205/ 60 R16
Rozmiar opon 225/ 45 R17
Rozmiar opon 215/ 60 R16
Rozmiar opon 225/ 45 R18
Rozmiar opon 205/ 55 R16
Rozmiar opon 215/ 50 R17
Offset koła, mm 6,5J x 16″ = 39 mm
Offset koła, mm 7J x 17″ = 42 mm
Offset koła, mm 7,5J x 18″ = 42 mm
Offset koła, mm 8J x 19″ = 46 mm
Ciśnienie w oponach, przód, bar 2,7 – 2,7
Ciśnienie w oponach, tył, bar 2,2 – 2,7
Informacje o ogumieniu
Koło i piasta :: Moment dokręcania
Koła Krok 1: Wkręć ręcznie do uzyskania kontaktu
Koła Krok 2: Dokręcić 70 Nm
Koła Krok 3: Dokręcić 140 Nm
Radnaben-Zentralmutter, vorne   Krok 1 = dokręć 150 Nm, krok 2 = poluzuj 45°, krok 3 = dokręć 250 Nm
Piasta koła, przód, krok 1   Dokręć o 90 Nm
Piasta koła, przód, krok 2 Dokręć o 60°
Piasta koła, przód, krok 3 Dokręć o 15°
Piasta koła, tył, stopień 1   Dokręć o 60 Nm
Piasta koła, tył, stopień 2 Dokręć o 40°
Kierownica
Kierownica Dokręć o 30 Nm
Przegub krzyżowy kolumny kierowniczej Dokręć o 34 Nm
Głowica poprzecznego drążka kierowniczego
Zewn. końcówka drążka sterowniczego, przeciwnakrętka Dokręć o 60 Nm
Wewn. końcówka drążka kierowniczego Dokręć o 105 Nm
Zewn. końcówka drążka kierowniczego Dokręć o 35 Nm
Przeguby kulowe
Przegub kulowy ramienia, na sworzniu zwornicy   Krok 1 = dokręć 30 Nm, krok 2 = dokręć 70°
Hamulce
Hamulce przednie
Przód, grubość nowa, mm 26
Przód, grubość minimalna, mm 23
Hamulce przednie
Tarcza hamulcowa, max przesunięcie, mm 0,05
Hamulce przednie
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, przód, mm 2
Hamulce przednie :: Moment dokręcania
Obudowa zacisku hamulca, przód Dokręć o 28 Nm
Zacisk hamulca, przód   Zapoznaj się z informacją
ABS czujnik prędkości koła, przód Dokręć o 6 Nm
Hamulce tylne
Tył, grubość tarczy nowa, mm 12
Tył, grubość tarczy minimum, mm 10
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, tył, mm 2

 

KLIMATYZACJA

Czynnik chłodniczy, dane techniczne R134a
Objętość czynnika chłodniczego 600 g
Olej klimatyzacji, dane techniczne Polylub GLY 801
Sprężarka klimatyzacji, podparcie Dokręć o 22 Nm

 

 

NIEBIESKI = Złącze niskiego ciśnienia. CZERWONY = Złącze wysokiego ciśnienia.

5972

źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)

Dodaj komentarz