OPEL Zafira C 1.6 16V CDTI silnik: B16DTH (LVL-PL5)

OPEL Zafira C 1.6 16V CDTI
lata produkcji: 2012- …
silnik: B16DTH (LVL-PL5)

SILNIK

Szczegóły dot. silnika
Kod ID silnika B16DTL
Typ silnika LVL
Położenie kodu silnika
Konstrukcja silnika   4-cylindrowy w układzie rzędowym
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) 16:01
Pojemność skokowa silnika 1 598 ccm
Średnica 79,7 mm
Skok 80,1 mm
Liczba zaworów 16 DOHC
Moc silnika w KM 136 KM / 4 000 1/min
Moc silnika w kW 100 kW / 4 000 1/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm / 2 000 1/min
Obroty biegu jałowego, 1/min 800 1/min
Norma spalinowa Euro 5
Dane silnika
Kolejność wtrysków   1 – 3 – 4 – 2
Luz zaworu dolotowego Hydrauliczna
Luz zaworu wylotowego Hydrauliczna
Wysokość głowicy cylindra, nowa 130 +/- 0,05 mm
Głowica cylindrów, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość nowych uszczelek głowicy cylindrów   Uszczelka głowicy cylindrów z 1 otworem = 1,06 mm- 1,20 mm
Grubość nowych uszczelek głowicy cylindrów Uszczelka głowicy cylindrów z 2 otworami = 1,155 mm- 1,305 mm
Grubość nowych uszczelek głowicy cylindrów Uszczelka głowicy cylindra z 3 rowkami = 1,255 mm- 1,405 mm
Wysokość tłoka nad blokiem cylindrów 0,19 mm- 0,35 mmUżyć uszczelki głowicy cylindra z 1 otworem.
Wysokość tłoka nad blokiem cylindrów 0,35 mm- 0,45 mmUżyć uszczelki głowicy cylindra z 2 rowkami.
Wysokość tłoka nad blokiem cylindrów 0,45 mm- 0,56 mmUżyć uszczelki głowicy cylindra z 3 rowkami.
Ciśnienie oleju Minimum na biegu jałowym Zawór elektromagnetyczny jest aktywny 1 bar
Ciśnienie oleju Minimum na biegu jałowym Zawór elektromagnetyczny jest nieaktywny 1 bar
Ciśnienie oleju przy 4000 1/min Zawór elektromagnetyczny jest aktywny 2,6 – 2,8 bar
Ciśnienie oleju przy 4000 1/min Zawór elektromagnetyczny jest nieaktywny 6,60 – 6,8 bar
Pasek napędowy
Kierunek paska napędowego
Pojemność :: Olej silnikowy
Objętość oleju silnikowego Z filtrem oleju 5 l
Lepkość oleju silnikowego SAE 5W 30
Olej silnikowy, specyfikacja, ACEA A3/B4
Olej silnikowy, specyfikacja, OEM Dexos II
Pojemność :: Olej silnikowy :: Moment dokręcania
Dokręcenie korka spustu oleju Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie pokrywy filtra olejowego Dokręcić 25 Nm
Pojemność :: Środek przeciw zamarzaniu
Objętość chłodziwa 6,2 l
Chłodziwo, specyfikacja Dex-cool
Chłodzenie silnika
Ciśnienie otwarcia korka chłodnicy próg ciśnienia korka chłodnicy
Termostat chłodziwa Początek otwarcia 96 °C
Termostat chłodziwa Maksymalne otwarcie 109 °C
Chłodzenie silnika :: Moment dokręcania
Dokręcenie czujnika temperatury chłodziwa Dokręcić 22 Nm
Dokręcenie obudowy termostatu Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie pompy wodnej Dokręcić 10 Nm
Moment dokręcania :: Głowica cylindra
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów   Krok 1: Dokręcić 50 Nm
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów Krok 2: Dokręcić 90 °
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów Krok 3: Dokręcić 90 °
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów Krok 4: Dokręcić 90 °
Dokręcenie pokrywy głowicy cylindra   Dokręcić 10 Nm
Moment dokręcania :: Wałki rozrządu
Dokręcenie śrub koła wałka rozrządu Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie łożyska wałka rozrządu Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie łożyska wałka rozrządu 4 śruby pokrywy łożyska wału rozrządu Dokręcić 25 Nm
Moment dokręcania :: Rozrząd silnika
Dokręcenie prowadnicy łańcucha Dokręcić 10 Nm
Dociągnąć zębnik napędowy łańcucha rozrządu. Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie napinacza łańcucha Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie koła pasowego pompy paliwowej wysokiego ciśnienia Dokręcić 64 Nm
Dokręcić prowadnicę napinacza łańcucha Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie osłony łańcucha   Pokrywa dolna Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie osłony łańcucha   Górna osłona Dokręcić 25 Nm
Moment dokręcania :: Pasek napędowy
Dokręcenie rolki zwrotnej paska napędowego Dokręcić 58 Nm
Dokręcenie napinacza paska napędowego Dokręcić 55 Nm
Moment dokręcania :: Wał korbowy
Dokręcenie koła pasowego wału korbowego Krok 1: Dokręcić 50 Nm
Dokręcenie koła pasowego wału korbowego Krok 2: Dokręcić 45 °
Dokręcenie koła zamachowego   Krok 1: Dokręcić 60 Nm
Dokręcenie koła zamachowego Krok 2: Dokręcić 45 °
Moment dokręcania :: Drąg tłokowy
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego   Krok 1: Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego Krok 2: Dokręcić 110 °
Moment dokręcania :: Smarowanie
Dokręcenie miski olejowej Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie miski olejowej Śruby do skrzyni biegów Dokręcić 58 Nm
Dokręcenie pompy olejowej Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie pompy olejowej Krok 1: Koło pompy oleju Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie pompy olejowej Krok 2: Koło pompy oleju Dokręcić 60 °
Dokręcenie przełącznika ciśnieniowego oleju Dokręcić 35 Nm
Dokręcić czujnika poziomu oleju Dokręcić 10 Nm
Wmontować chłodnicę oleju Dokręcić 25 Nm
Moment dokręcania :: Układ paliwowy
Dokręcenie wysokociśnieniowej pompy paliwa Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie obejmy zaciskowej wtryskiwacza Krok 1: Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie obejmy zaciskowej wtryskiwacza Krok 2: Dokręcić 60 °
Dokręcenie przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia prowadzącego do pompy wysokociśnieniowej Dokręcić 30 Nm
Dokręcenie przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia prowadzącego do rury rozdzielacza paliwa Dokręcić 30 Nm
Dokręcenie przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia prowadzącego do wtryskiwacza Dokręcić 30 Nm
Dokręcenie rury rozdzielacza paliwa Dokręcić 25 Nm
Dokręcenie filtra paliwa Dokręcić 25 Nm
Moment dokręcania :: Intake system
Dokręcenie rury dolotowej Dokręcić 12 Nm
Dokręcić korpus przepustnicy Dokręcić 10 Nm
Moment dokręcania :: Układ wydechowy
Dokręcenie zaworu recyrkulacji spalin Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie sondy lambda Dokręcić 45 Nm
Dociągnąć czujnik temperatury spalin Dokręcić 45 Nm
Dokręcenie czujnika ciśnienia różnicowego Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie kolektora wydechowego Dokręcić 20 Nm
Dokręcenie turbosprężarki Dokręcić 30 Nm
Moment dokręcania :: Podzespoły elektryczne
Dokręcenie czujnika wałka rozrządu Dokręcić 10 Nm
Dokręcenie czujnika wału korbowego Dokręcić 10 Nm
Moment dokręcania :: Pompa próżniowa
Dokręcenie pompy próżniowej Dokręcić 25 Nm
Moment dokręcania :: Ogólne momenty dokręcające
Ogólne momenty dokręcające
System sterowania silnikiem
System sterowania silnikiem E98 D1P
Kontrola filtra cząstek stałych
Układ paliwowy
Typ wtryskiwacza D1P
Typ wtryskiwacza Denso – G3.5S
Ciśnienie paliwa po stronie wysokiego ciśnienia maks. 2 000 bar
Układ rozruchu i ładowania
Akumulator rozruchowy
Typ akumulatora rozruchowego   Akumulator AGM 12 V / 70 AhCCA 760 A
Akumulator rozruchowy, pozycje zacisków
Akumulator rozruchowy, wymiary Akumulator AGM Długość: 278 mm / Szerokość: 175 mm / Wysokość: 190 mm
Rozrusznik
Dokręcenie rozrusznika Dokręcić 22 Nm
Alternator
Dokręcenie alternatora Dokręcić 22 Nm

 

 

ZAWIESZENIE I HAMULCE

Koło i piasta
Informacje o ogumieniu
Koło i piasta :: Moment dokręcania
Dokręcenie koła Krok 1: Wkręć ręcznie do uzyskania kontaktu
Dokręcenie koła Krok 2: Dokręcić 70 Nm
Dokręcenie koła Krok 3: Dokręcić 140 Nm
Dokręcenie piasty przedniego koła   Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 90 Nm
Dokręcenie piasty przedniego koła Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 60 °
Dokręcenie piasty przedniego koła Krok 3: Wspornik łożyska Dokręcić 15 °
Dokręcenie piasty tylnego koła   Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 50 Nm
Dokręcenie piasty tylnego koła Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 40 °
Dokręcenie przekładni kierowniczej
Dokręcenie przeciwnakrętki główki drążka kierowniczego poprzecznego Dokręcić 60 Nm
Dokręcenie główki drążka kierowniczego poprzecznego Dokręcić 35 Nm
Dokręcenie drążka kierowniczego poprzecznego, wewnątrz Dokręcić 105 Nm
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej   Krok 1: Dokręcić 110 Nm
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej Krok 2: Dokręcić 160 °
Ogólne momenty dokręcające
Kierownica
Dokręcenie kierownicy   Dokręcić 30 Nm
Dokręcenie kolumny kierownicy   Dokręcić 22 Nm
Dokręcenie przegubu krzyżowego w układzie kierowniczym   Dokręcić 34 Nm
Oś przednia
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy   Krok 1: Dokręcić 90 Nm
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy Krok 2: Dokręcić 65 °
Tightening of arm ball-joint against swivel pin   Krok 1: Dokręcić 30 Nm
Tightening of arm ball-joint against swivel pin Krok 2: Dokręcić 70 °
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej Krok 1: Dokręcić 22 Nm
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej Krok 2: Dokręcić 40 °
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do goleni resorującej Dokręcić 65 Nm
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do pałąka ochronnego Dokręcić 65 Nm
Oś tylna
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii   Krok 1: Dokręcić 90 Nm
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii Krok 2: Dokręcić 45 °
Hamulce
Płyn hamulcowy, specyfikacja DOT 4
Hamulce przednie
Specyfikacja tarcz hamulcowych Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 300 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 16″ 26 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 16″ 23 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 12 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 150 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 2: Dokręcić 55 °
Hamulce przednie
Specyfikacja tarcz hamulcowych Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 321 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 17″ 30 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 17″ 27 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 12 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 150 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 2: Dokręcić 55 °
Hamulce przednie :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania
Dokręcenie czujnika prędkości ABS Dokręcić 6 Nm
Hamulce tylne
Specyfikacja tarcz hamulcowych Niewentylowana tarcza hamulcowa Średnica 292 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 16″ 12 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 16″ 10 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 10,2 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce tylne :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 100 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 2: Dokręcić 70 °
Hamulce tylne
Specyfikacja tarcz hamulcowych Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 315 mm
Grubość tarczy hamulcowej Nowe 17″ 23 mm
Grubość tarczy hamulcowej min. 17″ 20 mm
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie 0,1 mm
Grubość klocków hamulcowych Nowe 10,2 mm
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce tylne :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania
Dokręcić tarcze hamulcowe Dokręcić 9 Nm
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego Dokręcić 28 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca   Krok 1: Dokręcić 100 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca Krok 2: Dokręcić 70 °
Hamulce tylne :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania
Dokręcenie czujnika prędkości ABS Dokręcić 6 Nm
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy
Typ hamulca postojowego mechaniczne
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy :: Typ hamulca postojowego
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy
Typ hamulca postojowego mechaniczne
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy :: Typ hamulca postojowego
Grubość klocków hamulcowych min. 2 mm

 

KLIMATYZACJA

Typ klimatyzacji   Zawór rozprężny
Czynnik chłodniczy, ogólne wartości temperatury/ciśnienia   Sprężarka ze zmiennym skokiem
Czynnik chłodniczy, specyfikacja R134a
Typ oleju do sprężarki klimatyzacji PAG (PolyAlkylenGlycol)
Jakość oleju do sprężarki klimatyzacji Polylub GLY 801
Model sprężarki Denso
Typ sprężarki Sprężarka tłokowa z różnym skokiem
Objętość czynnika chłodniczego 630 g
Objętość oleju do sprężarki klimatyzacji System łącznie 125 ml
NIEBIESKI = Złącze niskiego ciśnienia
CZERWONY = Złącze wysokiego ciśnienia

6221

źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)

Dodaj komentarz