OPEL Zafira C 1.6 16V CDTI
lata produkcji: 2012- …
silnik: B16DTH (LVL-PL5)
SILNIK
Szczegóły dot. silnika | |
Kod ID silnika | B16DTL |
Typ silnika | LVL |
Położenie kodu silnika | |
Konstrukcja silnika | 4-cylindrowy w układzie rzędowym |
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) | 16:01 |
Pojemność skokowa silnika | 1 598 ccm |
Średnica | 79,7 mm |
Skok | 80,1 mm |
Liczba zaworów | 16 DOHC |
Moc silnika w KM | 136 KM / 4 000 1/min |
Moc silnika w kW | 100 kW / 4 000 1/min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm / 2 000 1/min |
Obroty biegu jałowego, 1/min | 800 1/min |
Norma spalinowa | Euro 5 |
Dane silnika | |
Kolejność wtrysków | 1 – 3 – 4 – 2 |
Luz zaworu dolotowego | Hydrauliczna |
Luz zaworu wylotowego | Hydrauliczna |
Wysokość głowicy cylindra, nowa | 130 +/- 0,05 mm |
Głowica cylindrów, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość nowych uszczelek głowicy cylindrów | Uszczelka głowicy cylindrów z 1 otworem = 1,06 mm- 1,20 mm |
Grubość nowych uszczelek głowicy cylindrów | Uszczelka głowicy cylindrów z 2 otworami = 1,155 mm- 1,305 mm |
Grubość nowych uszczelek głowicy cylindrów | Uszczelka głowicy cylindra z 3 rowkami = 1,255 mm- 1,405 mm |
Wysokość tłoka nad blokiem cylindrów | 0,19 mm- 0,35 mmUżyć uszczelki głowicy cylindra z 1 otworem. |
Wysokość tłoka nad blokiem cylindrów | 0,35 mm- 0,45 mmUżyć uszczelki głowicy cylindra z 2 rowkami. |
Wysokość tłoka nad blokiem cylindrów | 0,45 mm- 0,56 mmUżyć uszczelki głowicy cylindra z 3 rowkami. |
Ciśnienie oleju | Minimum na biegu jałowym Zawór elektromagnetyczny jest aktywny 1 bar |
Ciśnienie oleju | Minimum na biegu jałowym Zawór elektromagnetyczny jest nieaktywny 1 bar |
Ciśnienie oleju | przy 4000 1/min Zawór elektromagnetyczny jest aktywny 2,6 – 2,8 bar |
Ciśnienie oleju | przy 4000 1/min Zawór elektromagnetyczny jest nieaktywny 6,60 – 6,8 bar |
Pasek napędowy | |
Kierunek paska napędowego | |
Pojemność :: Olej silnikowy | |
Objętość oleju silnikowego | Z filtrem oleju 5 l |
Lepkość oleju silnikowego | SAE 5W 30 |
Olej silnikowy, specyfikacja, ACEA | A3/B4 |
Olej silnikowy, specyfikacja, OEM | Dexos II |
Pojemność :: Olej silnikowy :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie korka spustu oleju | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie pokrywy filtra olejowego | Dokręcić 25 Nm |
Pojemność :: Środek przeciw zamarzaniu | |
Objętość chłodziwa | 6,2 l |
Chłodziwo, specyfikacja | Dex-cool |
Chłodzenie silnika | |
Ciśnienie otwarcia korka chłodnicy | próg ciśnienia korka chłodnicy |
Termostat chłodziwa | Początek otwarcia 96 °C |
Termostat chłodziwa | Maksymalne otwarcie 109 °C |
Chłodzenie silnika :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie czujnika temperatury chłodziwa | Dokręcić 22 Nm |
Dokręcenie obudowy termostatu | Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie pompy wodnej | Dokręcić 10 Nm |
Moment dokręcania :: Głowica cylindra | |
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów | Krok 1: Dokręcić 50 Nm |
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów | Krok 2: Dokręcić 90 ° |
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów | Krok 3: Dokręcić 90 ° |
Dokręcenie śrub mocujących głowicę cylindrów | Krok 4: Dokręcić 90 ° |
Dokręcenie pokrywy głowicy cylindra | Dokręcić 10 Nm |
Moment dokręcania :: Wałki rozrządu | |
Dokręcenie śrub koła wałka rozrządu | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie łożyska wałka rozrządu | Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie łożyska wałka rozrządu | 4 śruby pokrywy łożyska wału rozrządu Dokręcić 25 Nm |
Moment dokręcania :: Rozrząd silnika | |
Dokręcenie prowadnicy łańcucha | Dokręcić 10 Nm |
Dociągnąć zębnik napędowy łańcucha rozrządu. | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie napinacza łańcucha | Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie koła pasowego pompy paliwowej wysokiego ciśnienia | Dokręcić 64 Nm |
Dokręcić prowadnicę napinacza łańcucha | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie osłony łańcucha | Pokrywa dolna Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie osłony łańcucha | Górna osłona Dokręcić 25 Nm |
Moment dokręcania :: Pasek napędowy | |
Dokręcenie rolki zwrotnej paska napędowego | Dokręcić 58 Nm |
Dokręcenie napinacza paska napędowego | Dokręcić 55 Nm |
Moment dokręcania :: Wał korbowy | |
Dokręcenie koła pasowego wału korbowego | Krok 1: Dokręcić 50 Nm |
Dokręcenie koła pasowego wału korbowego | Krok 2: Dokręcić 45 ° |
Dokręcenie koła zamachowego | Krok 1: Dokręcić 60 Nm |
Dokręcenie koła zamachowego | Krok 2: Dokręcić 45 ° |
Moment dokręcania :: Drąg tłokowy | |
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego | Krok 1: Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie łożyska drąga tłokowego | Krok 2: Dokręcić 110 ° |
Moment dokręcania :: Smarowanie | |
Dokręcenie miski olejowej | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie miski olejowej | Śruby do skrzyni biegów Dokręcić 58 Nm |
Dokręcenie pompy olejowej | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie pompy olejowej | Krok 1: Koło pompy oleju Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie pompy olejowej | Krok 2: Koło pompy oleju Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie przełącznika ciśnieniowego oleju | Dokręcić 35 Nm |
Dokręcić czujnika poziomu oleju | Dokręcić 10 Nm |
Wmontować chłodnicę oleju | Dokręcić 25 Nm |
Moment dokręcania :: Układ paliwowy | |
Dokręcenie wysokociśnieniowej pompy paliwa | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie obejmy zaciskowej wtryskiwacza | Krok 1: Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie obejmy zaciskowej wtryskiwacza | Krok 2: Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia prowadzącego do pompy wysokociśnieniowej | Dokręcić 30 Nm |
Dokręcenie przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia prowadzącego do rury rozdzielacza paliwa | Dokręcić 30 Nm |
Dokręcenie przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia prowadzącego do wtryskiwacza | Dokręcić 30 Nm |
Dokręcenie rury rozdzielacza paliwa | Dokręcić 25 Nm |
Dokręcenie filtra paliwa | Dokręcić 25 Nm |
Moment dokręcania :: Intake system | |
Dokręcenie rury dolotowej | Dokręcić 12 Nm |
Dokręcić korpus przepustnicy | Dokręcić 10 Nm |
Moment dokręcania :: Układ wydechowy | |
Dokręcenie zaworu recyrkulacji spalin | Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie sondy lambda | Dokręcić 45 Nm |
Dociągnąć czujnik temperatury spalin | Dokręcić 45 Nm |
Dokręcenie czujnika ciśnienia różnicowego | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie kolektora wydechowego | Dokręcić 20 Nm |
Dokręcenie turbosprężarki | Dokręcić 30 Nm |
Moment dokręcania :: Podzespoły elektryczne | |
Dokręcenie czujnika wałka rozrządu | Dokręcić 10 Nm |
Dokręcenie czujnika wału korbowego | Dokręcić 10 Nm |
Moment dokręcania :: Pompa próżniowa | |
Dokręcenie pompy próżniowej | Dokręcić 25 Nm |
Moment dokręcania :: Ogólne momenty dokręcające | |
Ogólne momenty dokręcające | |
System sterowania silnikiem | |
System sterowania silnikiem | E98 D1P |
Kontrola filtra cząstek stałych | |
Układ paliwowy | |
Typ wtryskiwacza | D1P |
Typ wtryskiwacza | Denso – G3.5S |
Ciśnienie paliwa po stronie wysokiego ciśnienia | maks. 2 000 bar |
Układ rozruchu i ładowania | |
Akumulator rozruchowy | |
Typ akumulatora rozruchowego | Akumulator AGM 12 V / 70 AhCCA 760 A |
Akumulator rozruchowy, pozycje zacisków | |
Akumulator rozruchowy, wymiary | Akumulator AGM Długość: 278 mm / Szerokość: 175 mm / Wysokość: 190 mm |
Rozrusznik | |
Dokręcenie rozrusznika | Dokręcić 22 Nm |
Alternator | |
Dokręcenie alternatora | Dokręcić 22 Nm |
ZAWIESZENIE I HAMULCE
Koło i piasta | |
Informacje o ogumieniu | |
Koło i piasta :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie koła | Krok 1: Wkręć ręcznie do uzyskania kontaktu |
Dokręcenie koła | Krok 2: Dokręcić 70 Nm |
Dokręcenie koła | Krok 3: Dokręcić 140 Nm |
Dokręcenie piasty przedniego koła | Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 90 Nm |
Dokręcenie piasty przedniego koła | Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 60 ° |
Dokręcenie piasty przedniego koła | Krok 3: Wspornik łożyska Dokręcić 15 ° |
Dokręcenie piasty tylnego koła | Krok 1: Wspornik łożyska Dokręcić 50 Nm |
Dokręcenie piasty tylnego koła | Krok 2: Wspornik łożyska Dokręcić 40 ° |
Dokręcenie przekładni kierowniczej | |
Dokręcenie przeciwnakrętki główki drążka kierowniczego poprzecznego | Dokręcić 60 Nm |
Dokręcenie główki drążka kierowniczego poprzecznego | Dokręcić 35 Nm |
Dokręcenie drążka kierowniczego poprzecznego, wewnątrz | Dokręcić 105 Nm |
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej | Krok 1: Dokręcić 110 Nm |
Dokręcenie wspornika przekładni kierowniczej | Krok 2: Dokręcić 160 ° |
Ogólne momenty dokręcające | |
Kierownica | |
Dokręcenie kierownicy | Dokręcić 30 Nm |
Dokręcenie kolumny kierownicy | Dokręcić 22 Nm |
Dokręcenie przegubu krzyżowego w układzie kierowniczym | Dokręcić 34 Nm |
Oś przednia | |
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy | Krok 1: Dokręcić 90 Nm |
Dokręcić amortyzator do sworznia zwrotnicy | Krok 2: Dokręcić 65 ° |
Tightening of arm ball-joint against swivel pin | Krok 1: Dokręcić 30 Nm |
Tightening of arm ball-joint against swivel pin | Krok 2: Dokręcić 70 ° |
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej | Krok 1: Dokręcić 22 Nm |
Dokręcić pałąk ochronny do ramy pomocniczej | Krok 2: Dokręcić 40 ° |
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do goleni resorującej | Dokręcić 65 Nm |
Dokręcić łącznik pałąka ochronnego do pałąka ochronnego | Dokręcić 65 Nm |
Oś tylna | |
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii | Krok 1: Dokręcić 90 Nm |
Dokręcić tylny wspornik osi do karoserii | Krok 2: Dokręcić 45 ° |
Hamulce | |
Płyn hamulcowy, specyfikacja | DOT 4 |
Hamulce przednie | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 300 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 16″ 26 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 16″ 23 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 12 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 150 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 2: Dokręcić 55 ° |
Hamulce przednie | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 321 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 17″ 30 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 17″ 27 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 12 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce przednie :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 150 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 2: Dokręcić 55 ° |
Hamulce przednie :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie czujnika prędkości ABS | Dokręcić 6 Nm |
Hamulce tylne | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Niewentylowana tarcza hamulcowa Średnica 292 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 16″ 12 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 16″ 10 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 10,2 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce tylne :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 100 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 2: Dokręcić 70 ° |
Hamulce tylne | |
Specyfikacja tarcz hamulcowych | Wentylowana tarcza hamulcowa Średnica 315 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | Nowe 17″ 23 mm |
Grubość tarczy hamulcowej | min. 17″ 20 mm |
Tarcza hamulcowa, maksymalne wypaczenie | 0,1 mm |
Grubość klocków hamulcowych | Nowe 10,2 mm |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce tylne :: Specyfikacja tarcz hamulcowych :: Moment dokręcania | |
Dokręcić tarcze hamulcowe | Dokręcić 9 Nm |
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego | Dokręcić 28 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 1: Dokręcić 100 Nm |
Dokręcenie wspornika hamulca | Krok 2: Dokręcić 70 ° |
Hamulce tylne :: Czujnik koła ABS :: Moment dokręcania | |
Dokręcenie czujnika prędkości ABS | Dokręcić 6 Nm |
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy | |
Typ hamulca postojowego | mechaniczne |
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy :: Typ hamulca postojowego | |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy | |
Typ hamulca postojowego | mechaniczne |
Hamulce tylne :: Hamulec postojowy :: Typ hamulca postojowego | |
Grubość klocków hamulcowych | min. 2 mm |
KLIMATYZACJA
Typ klimatyzacji | Zawór rozprężny |
Czynnik chłodniczy, ogólne wartości temperatury/ciśnienia | Sprężarka ze zmiennym skokiem |
Czynnik chłodniczy, specyfikacja | R134a |
Typ oleju do sprężarki klimatyzacji | PAG (PolyAlkylenGlycol) |
Jakość oleju do sprężarki klimatyzacji | Polylub GLY 801 |
Model sprężarki | Denso |
Typ sprężarki | Sprężarka tłokowa z różnym skokiem |
Objętość czynnika chłodniczego | 630 g |
Objętość oleju do sprężarki klimatyzacji | System łącznie 125 ml |
NIEBIESKI = Złącze niskiego ciśnienia |
CZERWONY = Złącze wysokiego ciśnienia |
źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)
Musisz się zalogować aby dodać komentarz.